蘋果日報2002年9月22日




「 我 會 盡 力 打 好 比 賽 , 因 為 我 是 香 港 第 一 人 。 」
潘 志 豪 加 盟 CBA 的 豪 情 壯 語

潘 志 豪 「 籃 」 天 無 限

獨 領 風 騷 – 中 學 時 代 ( 93-00 年 )
雖 然 阿 豪 在 中 學 學 界 時 代 獎 項 無 數 , 甚 麼 冠 軍 、 MVP 、 神 射 手 、 港 青 代 表 , 數 也 數 不 盡 , 但 阿 豪 最 回 味 的 , 卻 是 和 鄰 居 到 街 場 打 波 的 日 子 。
阿 豪 回 憶 說 : 「 陣 時 初 初 學 打 籃 球 , 真 係 好 有 熱 誠 ; 一 放 學 , 唔 理 大 熱 天 定 落 大 雨 都 會 打 , 打 到 熄 燈 先 肯 返 屋 企 , 好 似 唔 會 悶 、 唔 會 。 」 略 有 小 成 的 阿 豪 , 開 始 和 朋 友 參 加 地 區 籃 球 賽 , 最 享 受 就 係 由 完 全 唔 識 到 慢 慢 學 識 過 程 。

冠 軍 恍 如 唾 手 可 得
九 五 年 , 年 僅 十 四 歲 的 阿 豪 開 始 加 入 青 年 軍 , 正 式 學 習 籃 球 。 阿 豪 籃 球 之 路 十 分 順 利 : 三 人 籃 球 賽 冠 軍 、 Nike league 總 冠 軍 、 甲 二 組 聯 賽 冠 軍 等 都 恍 如 唾 手 可 得 。 他 說 : 「 籃 球 拓 闊 了 我 的 眼 光 , 因 為 出 外 比 賽 , 我 試 過 到 巴 黎 , 贏 的 獎 品 是 到 美 國 睇 NBA , 好 多 國 家 都 去 過 , 對 一 個 普 通 中 學 生 講 好 難 得 。 」

前 路 茫 茫 – 新 青 聯 時 代 ( 01-02 年 )
阿 豪 在 這 兩 年 , 算 是 當 上 全 職 籃 球 員 ; 但 香 港 沒 有 職 業 球 隊 , 一 星 期 只 需 要 練 兩 三 次 波 、 就 算 要 教 波 , 空 餘 的 時 間 仍 是 太 多 。 阿 豪 開 始 想 : 「 打 波 可 以 搵 飯 食 ? 打 波 又 可 以 打 多 幾 多 年 ? 」
上 年 , 阿 豪 一 直 效 力 的 新 青 聯 升 上 甲 一 組 , 加 上 中 學 畢 業 , 阿 豪 便 當 上 全 職 籃 球 員 , 兼 晉 升 為 香 港 隊 成 員 。 該 年 超 級 工 商 盃 , 更 帶 領 香 港 贏 得 冠 軍 和 勇 奪 MVP ; 但 香 港 籃 壇 根 本 容 不 下 全 職 業 球 隊 ; 阿 豪 賺 到 的 金 錢 , 勉 強 只 夠 日 常 開 支 , 他 亦 開 始 打 量 自 己 的 籃 球 壽 命 。

「 玩 到 夠 就 要 去 搵 錢 」
阿 豪 說 : 「 到 這 個 階 段 , 要 有 大 進 步 真 的 很 難 , 又 搵 唔 到 錢 , 自 己 開 始 想 , 究 竟 要 打 到 幾 時 。 」 阿 豪 自 忖 一 兩 年 之 後 , 當 球 技 去 到 盡 頭 , 就 會 唔 打 波 , 正 正 經 經 搵 份 工 做 ; 他 說 : 「 家 人 其 實 對 我 的 自 由 度 很 大 , 沒 有 畀 壓 力 我 要 搵 錢 , 只 說 『 玩 到 夠 就 要 去 搵 錢 』 , 所 以 都 好 多 謝 佢 多 年 來 的 體 諒 。 」

勇 闖 新 天 – 新 浪 獅 時 代 ( 02 年 -? )
阿 豪 這 次 加 盟 CBA 新 浪 獅 , 連 領 隊 屠 德 言 也 表 示 , 阿 豪 的 薪 酬 比 在 香 港 時 好 好 多 , 但 阿 豪 堅 信 , 這 次 機 會 比 金 錢 重 要 得 多 。
阿 豪 對 自 己 要 求 也 絕 不 低 , 他 說 : 「 我 會 盡 力 打 好 比 賽 , 因 為 我 是 香 港 第 一 人 , 打 得 好 唔 好 , 將 直 接 影 響 以 後 香 港 球 員 打 CBA 的 機 會 。 」
在 蘇 州 試 腳 時 , 阿 豪 已 感 受 到 職 業 隊 的 壓 力 , 他 說 : 「 隊 友 練 習 時 很 認 真 , 而 且 默 契 好 好 , 走 位 配 合 很 夾 , 我 也 擔 心 自 己 可 否 融 入 球 隊 。 」

將 來 會 回 流 打 球
明 年 三 月 五 日 , 新 浪 獅 將 作 客 香 港 飛 龍 , 阿 豪 對 這 次 比 賽 既 期 待 又 尷 尬 , 他 笑 說 : 「 面 對 昔 日 的 隊 友 , 場 邊 的 觀 眾 又 不 知 會 打 氣 還 是 喝 倒 采 , 感 覺 總 是 怪 怪 的 。 」
不 過 , 阿 豪 始 終 對 香 港 不 離 不 棄 , 他 說 : 「 我 想 趁 年 輕 到 外 面 闖 一 闖 , 幾 年 後 一 定 會 返 香 港 打 波 。 」


一 班 香 港 小 將 , 他 日 能 否 在 CBA 聚 頭 ?


3 小 將 力 闖 CBA

潘 志 豪 成 為 首 位 港 將 闖 入 CBA , 其 實 三 位 香 港 籃 球 新 星 譚 偉 洋 、 香 振 強 和 翁 萬 特 均 磨 刀 霍 霍 , 矢 志 成 為 港 將 加 入 CBA 的 第 二 梯 隊 。
擔 任 潘 志 豪 經 理 人 的 朱 大 為 , 其 實 早 前 一 併 安 排 潘 志 豪 和 翁 萬 特 , 這 對 新 青 聯 拍 檔 到 新 浪 獅 處 蘇 州 的 主 場 館 tryout ( 試 腳 ) , 只 是 新 浪 獅 有 人 滿 之 患 , 故 暫 先 羅 致 潘 志 豪 , 但 翁 萬 特 未 來 亦 有 加 盟 的 機 會 。 另 外 , 朱 大 為 亦 會 在 下 周 , 安 排 譚 偉 洋 和 香 振 強 到 上 海 , 參 加 東 方 大 鯊 魚 的 「 試 腳 」 , 他 們 大 有 機 會 緊 隨 潘 志 豪 登 陸 CBA 。

國 內 缺 後 衛 人 才
朱 大 為 說 : 「 國 內 籃 壇 一 向 注 重 身 高 、 體 能 , 但 高 速 靈 活 的 後 人 才 反 而 缺 乏 , 加 上 今 年 國 內 有 新 球 隊 新 疆 加 入 CBA , 令 CBA 球 隊 間 互 出 高 價 轉 會 費 挖 角 國 內 球 員 , 自 由 身 的 香 港 球 員 其 實 亦 頗 為 吸 引 。 」
當 然 不 能 不 提 新 成 立 的 香 港 CBA 代 表 香 港 飛 龍 , 香 港 飛 龍 至 少 有 四 至 五 名 港 將 加 入 , 角 逐 新 一 季 CBA 。

新 浪 獅 知 多
新 浪 獅 前 身 是 曾 四 度 稱 霸 台 灣 職 籃 聯 賽 的 宏 國 象 隊 。 在 ○ ○ 年 十 一 月 , 宏 國 宣 布 暫 時 退 出 台 灣 職 籃 後 , 被 新 浪 網 董 事 長 姜 豐 年 收 購 , 易 名 為 新 浪 獅 隊 , 並 保 留 宏 國 的 大 部 份 主 力 為 新 球 隊 的 骨 幹 , 如 周 俊 三 、 羅 興 樑 、 黃 春 雄 及 劉 義 祥 等 。
新 浪 獅 在 去 年 正 式 加 盟 中 國 的 甲 A 職 業 籃 球 聯 賽 , 成 為 CBA 第 十 三 支 球 隊 。 該 隊 以 常 規 賽 第 八 名 的 成 績 取 得 季 後 賽 資 格 , 可 惜 在 八 強 戰 中 被 冕 冠 軍 八 一 火 箭 以 場 數 一 比 三 淘 汰 。 新 浪 獅 今 季 的 目 標 是 要 殺 入 四 強 。